Kategoriat
Employer branding

Siis mikä firma? En oo koskaan kuullutkaan

Headhunter soittaa. Tarjolla olisi profiiliasi vastaava näköalapaikka todella kiinnostavassa yrityksessä…josta et ole ikinä kuullutkaan.

Ellei kyseessä ole tuore start-up, jonka missio ja tarina sopisivat Simon Sinekin puheeseen, on asetelma headhuntterin palkkiota ajatelleen aika kehno.

Headhuntattavilla tyypeillä kun on yleensä muutakin tekemistä kuin googletella yrityksen identiteettiä. Jos nimi ei heti soita mielihyväkeskuksen ovikelloa, on peli ohi ennen kuin se ehtii alkaakaan.

Nevahööd-firmalle headhunttaus on vaikeaa samasta syystä kuin se on päätynyt ostamaan siihen palveluita. Oikeat ihmiset eivät ole yrityksestä koskaan kuulleetkaan.

Brändin rakentaminen ja headhuntterin palvelut eivät toki sulje toisiaan pois, mutta viettäisin tovin pohtien, miten panoksensa näiden välillä jakaa.

Ja jos olisin headhuntteri, veloittaisin käänteisesti tunnettuuden mukaan.

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Google photo

Olet kommentoimassa Google -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s